Який приклад ефекту землі?

Посадка: граунд-ефект може створювати враження, що літак під час посадки «пливе» вздовж злітно-посадкової смуги, оскільки зменшений опір і збільшена підйомна сила полегшують політ на низьких швидкостях.

Для літальних апаратів з нерухомим крилом ефект грунту є зменшений аеродинамічний опір, який створюють крила літака, коли вони знаходяться близько до нерухомої поверхні. Під час зльоту ефект грунту може призвести до того, що літальний апарат «пливе», коли швидкість набору висоти нижче рекомендованої.

При приземленні ви, як правило, починаєте відчувати ефект землі коли ви перебуваєте на відстані ½ загальної довжини свого крила від землі. Збільшення підйомної сили та зменшення опору призведуть до того, що ваш літальний апарат ніби зависає в повітрі біля землі, зберігаючи швидкість і висоту довше, ніж це було б інакше.

Наземні ефекти були ще одна інновація, принесена у F1 командою Lotus Коліна Чепмена. Його породила ідея зробити весь автомобіль функціонуючим як одне гігантське крило для збільшення притискної сили. До початку 1960-х інженери гоночних автомобілів зосереджувалися лише на тому, щоб зробити автомобіль «обтічним» і мінімізувати опір.

Ground Effect — так називається позитивний вплив на характеристики підйомної сили горизонтальних поверхонь крила літака, коли воно близько до землі. Цей ефект є наслідком спотворення повітряного потоку під такими поверхнями через близькість до землі.

Теорія. У гоночних автомобілях метою дизайнера є підвищена притискна сила та зчеплення для досягнення більшої швидкості в поворотах. Значна кількість притискної сили доступна, якщо зрозуміти, що земля є частиною аеродинамічної системи, про яку йде мова, звідси й назва «ефект землі».