Яка ймовірність загоряння літієвої батареї в літаку?

Дані FAA показують масштаби загрози: У 2023 році щотижня на борту літака траплялося більше одного інциденту з літієвими іонами. Зокрема, агентство повідомило, що було 208 проблем з літій-іонними акумуляторами, 111 з електронними сигаретами та пристроями для вейпінгу, 68 з мобільними телефонами та 60 з ноутбуками.

За даними FAA, за останні 5 років кількість загорянь літій-іонних акумуляторів зросла більш ніж на 42%. Інциденти з перегрітими літієвими батареями, що спричиняють задимлення, пожежу або сильну спеку на літаках, тепер трапляються на середня швидкість більше одного на тиждень.

З 2019 по 2023 рр. в середньому 19,4 літій-іонних батарей займаються на рік було повідомлено в MFIRS – менше половини кількості, визначеної слідчими за допомогою контрольного списку за останні шість місяців.

Це головним чином тому, що більшість наших мобільних телефонів мають літій-іонні елементи у форматі мішечка, і якщо їх розчавити, вони можуть спричинити пожежу. Отже, стюардеси не хочуть, щоб ви рухали своє крісло та розбивали батарею, оскільки це може призвести до пожежі.

Правила Федерального авіаційного управління дозволяють використовувати пристрої з літієвими батареями, встановленими в зареєстрованому багажі, якщо вони вимкнені та не можуть бути випадково включені.

Запасні (невстановлені) літій-іонні та літій-металеві батареї, включаючи блоки живлення та футляри для зарядки акумуляторів мобільних телефонів, слід перевозити лише в ручній поклажі. З дозволу авіакомпанії пасажири також можуть мати при собі до двох запасних більших літій-іонних батарей (101–160 Вт·год) або металевих літієвих батарей (2–8 грамів).